Groepen

STUKJE van groep 7

Het vierde thema vorig schooljaar van de huidige groep 7 was: ‘Wij doen groen!’. De kinderen hebben onderzocht hoe we de school duurzamer kunnen maken. Ze hebben presentaties gegeven in de klassen en overal posters opgehangen. We scheiden nu ook in alle klassen plastic, naast het papier dat we al scheidden. We hebben ook verteld dat pakjes drinken meenemen niet goed is voor het milieu. Een beker met drinken of water is niet alleen milieuvriendelijker, maar ook goedkoper en gezonder. De poster is qua inhoud én vormgeving helemaal ontworpen door de kinderen.
De kinderen wilden ook heel graag planten op het dak; een groen dak, om onder andere de luchtkwaliteit in de omgeving van de school te verbeteren. Kijk hieronder eens naar ‘Een groen dak voor de Gelderlandschool‘.

We hebben dit gemaakt en opgestuurd naar de wethouder en met grote gevolgen! Op woensdag 2 oktober waren Simone en Rob van De Haagse Scholen (ons bestuur) en Jonathan van de gemeente op school om met de kinderen, juf Laura en juf Miranda een vergadering te houden over de mogelijkheden om de school duurzamer te maken. Het was een geweldig gesprek! De vraag is niet meer óf het zou lukken, maar wát er allemaal gaat gebeuren. De komende tijd wordt er onderzoek gedaan met de bouwtekeningen van de school en komt er een energiescan, dus hou de nieuwsbrief in de gaten over hoe het nu verder gaat!

Groeten van groep 7.