VSD

Leerorkest

Na schooltijd worden op verschillende dagen diverse activiteiten georganiseerd waar leerlingen gratis aan deel kunnen nemen. Uw zoon of dochter krijgt de kans om kennis te maken met sport, muziek, dans, koken en andere activiteiten. Deze cursussen duren 10 weken. Uw kind krijgt van de leerkracht een programmaboekje waarin de activiteiten voor een periode aangegeven worden. U ondertekent het inschrijfformulier. Daarmee geeft u ook aan dat u ervoor zorgt dat uw kind naar alle bijeenkomsten gaat!

Leerorkest in samenwerking met het Residentieorkest en het Koorenhuis

Schooljaar 2011-2012 zijn wij gestart met het leerorkest. Leerlingen uit groep 5, 6 en 7 krijgen 1 keer in de week muziekles. De leerlingen kiezen 1 instrument waar zij les in krijgen. Samen vormen de leerlingen het Leerorkest. Onze leerlingen hebben al diverse keren meegespeeld met het residentie-orkest; op Koninginnedag en tijdens het bezoek van koning Willem-Alexander en koningin Maxima aan de stad Den Haag. Dit schooljaar kunnen de nieuwe leerlingen van groep 5 zich ook inschrijven voor deelname in dit orkest. De leerlingen die naar groep 8 gaan, blijven ook onderdeel van het orkest.

Toneelvoorstelling

Onze school is voor de tweede keer uitgenodigd om een toneelvoorstelling mee te spelen met een professionele toneelgroep. In 2016 heeft een aantal van onze leerlingen een voorstelling gemaakt i.s.m. het Jeugdtheaterhuis.
Klik voor een mini documantaire over deze voorstelling op onderstaande link.